درب سردخانه

درب سردخانه

درب سردخانه از مهم ترین قسمت ها برای حفظ و نگهداری مواد داخل آن از جمله انواع گوشت، لبنیات، میوه و حتی مواد دارویی و …، می باشد. سردخانه در حقیقت اتاقی است که توسط تجهیزات مکانیکی از جمله اواپراتور و کندانسور و دستگاه کمپرسور و …، دمای آن تا حد مطلوب پایین آمده و ثابت نگه داشته می‌شود. دمای سردخانه بستگی به نوع محصول و مدت زمان نگه‌داری آن دارد که می‌تواند از چند درجه بالای صفر تا چند درجه پایین صفر متغیر باشد.

تعداد باز‌ و بسته شدن درب به‌دلیل افزایش نفوذ هوای خارج به‌محیط داخل، باعث کارکرد بیشتر سیستم درب شده و می‌تواند مصرف انرژی را تا ۵۰% افزایش دهد،. این کار باعث مصرف بیش از حد انرژی و همچنین استهلاک تجهیزات می‌شود که نتیجه آن هزینه‌های هنگفت و عمل‌کرد بسیار پایین سردخانه خواهد بود. درنتیجه به‌کار بردن درب استاندارد و مناسب تاثیر به‌سزایی روی کارکرد بهینه سردخانه ها دارد تا مواد داخل آن ها که عمدتا خوراکی هستند تازه و سالم باقی بمانند. لذا برای ورود به سردخانه نیاز به درب وجود دارد، که این درب نیز باید خاصیت عایق حرارتی داشته باشد.همچنین برای دیوارهای سردخانه از عایق‌های مختلفی از جمله ساندویچ پانل استفاده می‌شود

آشنایی با انواع درب سردخانه

  • درب لولایی به دلیل مکانیزم ساده‌ای که دارد از گذشته تا کنون به عنوان پرکاربردترین درب‌ ها شناخته می‌شود. سادگی مکانیزم، قیمت پایین و درنتیجه کاهش هزینه احداث سردخانه، عمر بالا و راحتی در استفاده و نصب، از مزایای درب سردخانه لولایی می‌باشد همچنین از این درب در سردخانه‌هایی مورد استفاده قرار می گیرد که رفت و آمد در آن‌ها کم باشد.

 

درب سردخانه

 

  • درب کشویی به دلیل اینکه تبادل هوا از طریق آن‌ها کم بوده، لذا اتلاف حرارت کمتری دارن. این درب برای باز و بست شدن مکرر مناسب است .از این نوع درب‌ها، در سردخانه‌هایی استفاده می شود که رفت و آمد در آن‌ها زیاد است. در سردخانه‌های بزرگ درب‌های کشویی از نوع موتوردار هستند که باعث افزایش سرعت باز و بسته شدن و رفع نیاز به نیروی دست برای باز و بست می‌‌شود، همچنین این درب‌ها بر خلاف نوع لولایی محدودیت زیادی برای ابعاد ندارند و می‌توانند در ابعاد بزرگ بر حسب نیاز ساخته شوند.

 

درب سردخانه

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام موجودی و قیمت ها، شما می توانید با گروه سرد کالا در تماس باشید. مشاوران ما می توانند شما را در مسیر انتخاب بهترین تجهیزات یاری برسانند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *