زوم لاک

زوم لاک

اتصالات بدون جوش زوم لاک مخصوص لوله های مسی طراحی و ساخته شده و در صورت استفاده در سایر فلزات احتمال ایجاد نشتی و خرابی وجود دارد. این اتصال در لوله کشی مسی جایگزین جوشکاری است. همچنین اتصالات آب‌بند به وجود می‌آورد و مناسب برای استفاده در لوله کشی سردخانه و تهویه مطبوع است.

برای نصب آن، فک گیره زوم لاک باید دقیقا بین اورینگ و فلنچ بیرونی قرار گیرد. شیاری که بر روی فک های انبر نصب کننده زوم لاک قرار گرفته به چفت شدن دقیق تر آن کمک می کند. درصورت عدم رعایت نکات نصب توصیه شده احتمال به وجود آمدن نشتی در سیستم زیاد می باشد. از این رو اتصالات زوم لاک را می توان در تمامی نقاط جهان با شرایط آب و هوایی مختلف استفاده نمود.

برای تعیین عمق نفوظ در هنگام نصب اتصالات لوله بدون جوش ZOOMLOCK می توان از عمق سنج استاندارد استفاده نمود. به طور کلی اتصالات زوم لاک برای لوله های مسی با سایز استاندارد استفاده می شود، با این حال اگر لوله مورد استفاده شما ازنوع مسی و تا سایز 2 اینچ باشد و فک گیرنده نیز در دسترستان است توصیه می شود ابتدا انتهای لوله را برش نموده و سپس به صورت فشار مستقیم فک اتصال را برقرار سازید.

فک پرسی KLAUKE ابزاری است که عموما به همراه دو عدد باتری 2000 میلی آمپر 18 ولت ارائه میگردد و کارکرد آن نسبت به تعداد دفعات پرس دستگاه و سایز اتصال، به طور میانگین در هر بار شارژ 100 الی 150 پرس را انجام می دهد.

زوم لاکیکی از علت های اصلی به وجود آمدن نشتی در اتصالات بدون جوش استفاده نکردن از دستور العمل های نصب است.

لوله های مسی در فشار بالاتر از 700 PSI عموما تغییر فرم داده و نشتی ایجاد می کنند، برای جلوگیر از اینگونه نشتی ها در انتخاب لوله مسی دقت لازم را داشته باشید.

تنظیف لوله ها قبل از اتصال یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از اتصال می باشد. در شکل 1 نمونه مناسب و آماده برای اتصال مشاهده می شود و در شکل 2 لوله ای را مشاهده می کنید که سطح کثیف و سنباده نشده ای دارد که برای اتصال حتما باید به صورت صحیح و کامل با سنباده نرم سطح پولیش شود.

زوم لاک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *