چیدمان فروشگاه
بر اساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، طراحی و چیدمان فروشگاه عبارت است از: هماهنگ سازی طراحی شده برای جلوه دادن رنگ ها، اثاثیه و سایر اشیاء در محل کسب و کار به صورت هنرمندانه و اثربخش در راستای هدف سودآوری نهایی.
نحوه طراحی و چیدمان قفسه ها و ویترین ها می تواند تآثیر مستقیمی بر افزایش سطح خرید مشتریان داشته باشد یعنی با برانگیختن و به شوق آوردن مشتری، می توان انگیزه او را برای خرید افزایش داد. با توجه به برخی از اصول فروش و فروشندگی عوامل موثر در ایجاد انگیزه در مشتری شامل موارد زیر می باشد:
- سهولت تردد مشتری در فروشگاه
- سهولت دسترسی مشتری به تمامی امکانات و اجناس فروشگاه
- وجود ویترین کالا و رعایت اصول و تکنیک های ویترین گردانی
- تمام زوایای نگاه مشتری با چیدمان کالا تکمیل گردد
- هماهنگی و هارمونی بین چیدمان و اجناس
- امکان مشاهده نزدیک کالا
- امکان تست برخی کالا
اصولآ نظم، موجب آرامش روحی و زیبایی محیط می گردد، لذا ضرورت دارد که کلیه کالاها به تفکیک و به طور مرتب در قفسه چیده شوند تا علاوه بر زیبایی فروشگاه مشتریان هم بتوانند به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و خریداری نمایند، ضمن اینکه نحوه چیدمان کالا می تواند منجر به کاهش ضایعات گردد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت و موجودی، شما می توانید با گروه سرد کالا در تماس باشید. مشاوران ما می توانند شما را در مسیر انتخاب بهترین تجهیزات یاری برسانند.
بدون دیدگاه